dimarts, 31 de maig del 2011

Va d'aprenentatges...

Hola!
A principi de curs se'ns va demanar que anéssim entrenant la nostra mirada educativa i que quan veiéssim una situació, un cartell, una persona, un animal o un objecte que ens semblés atractiu educativament li féssim una fotografia o un vídeo.

Doncs bé, ara ja som a final de curs i he de dir que he anat veient diverses situacions que m’ha aportat alguna idea d’una activitat o un tema que es podria tractar a classe però n’he triat un que em va sorprendre moltíssim.

Va ser a l’octubre, un cap de setmana vam pujar a Es Cubells un grup de persones. Els adults tenien reunions i mentre jo em feia càrrec dels nens (una quinzena aproximadament des de 4 anys fins a 12). Dissabte al matí van trobar una activitat o descobriment molt interessant per ells i que varen continuar durant tot el dia! Fins i tot diumenge al matí volien seguir amb aquesta. Aquesta activitat consistia anar a la captura de bitxos! Els més petits miraven els grans per veure com caçaven ells i aquests els mostraven molt orgullosos. Miraven atentament quins havien agafat, els contaven, buscaven un recipient per posar-los, etc. Encara que no tots els nens volien fer el mateix amb els bitxos: hi havia alguns que els volien aixafar o matar però els altres els defensaven (jo els vaig deixar fer per veure com ho solucionaven i van arribar a l’acord que no matarien els bitxos ja que aquests no els havien fet res).

Per tant, he agafat aquesta mostra perquè vaig quedar molt sorpresa que un grup d’infants (no tota la quinzena) estigués un dia sencer, i volgués continuar a l’altre, amb una mateixa activitat “tan simple” per nosaltres però que per ells va ser molt enriquidora. A més a més, als fragments de vídeo podem observar com els nens fan diferents hipòtesis sobre els bitxos: “¿es un escorpión?” demana un nen petit.

Finalment, disculpar-me per la qualitat del vídeo i de les imatges ja que estan fetes amb la càmera del mòbil i no és veu molt bé. Tot i així crec que es veu i es sent bastant bé. Espero que us agradi!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada