dimecres, 1 de desembre del 2010

VA D'ANGLÈS...

L’altre dia estava a casa, i la meva germana petita, que va a 5è de primària, ens va dir:

- Pff.. demà em demanaran tot això d’anglés! (el verb to be en affirmative, en negative i el verb have got en affirmative i en negative – tota angoixada.

I jo li vaig dir:

- Ah! Doncs no t’amoïnis, cap problema, perquè això ja ho saps perquè sé que duus cinc anys fent-ho, que t’he vist fent molts exercicis de: He is small, I have got a parrot,...

- Però no és el mateix! M’ho he d’aprendre de memòria perquè demà m’ho demanaran i jo no em sé res, ni tan sols l’ordre de les persones! (I, you, he,...) – me va contestar ella, igual d’angoixada.

Així que es va quedar estudiant les diferents columnes del verb perquè en deu minuts una altra germana li anava a demanar de memòria. Jo m’havia d’anar i em vaig començar a preparar i quan vaig tornar al saló, ja li estava demanant i no s’ho sabia així que jo vaig començar a estudiar amb ella (encara que només tenia 5 min.)

- A veure, diguem el to be affirmative

- Mm... I...am, you...¿?..Are!, He is, She....com era aquesta....ah sí, is, [...]

- Molt bé, ara el negative

- Uff....aquest com era??? Amb got??? No, com era??

- Ana, que no t’has adonat que és el mateix que l’affirmative però amb el not al darrera?

- Què? De veritat? Igual igual?

- Si, igual igual.

- Doncs es veritat! Què fàcil! I am not, you are not, [...]

- Molt bé! Ara el have got

- Mm... I have, you...

- No te deixes res?

- Ah, si! El got!

- Torna a començar

- I have got, you have got, he, she, it ....have?? no, has! [...]

- Ara neggative

- [...]

- Ara ja els has dit tots, diguem en anglès: Ella té un ca

- Uuuyy....doncs....I....

- I?

- No, noo, mmm... He....no, She! Is got a dog

- Vale, tu has dit: She is got a dog, és correcte

- Si!

- A veure, el traduirem: Ella és un ca

- Jajaja, no!

- Doncs....?

- Mmm.... She have got a dog

- Vale, com hem dit que era he, she it?

- Have??

- Segur?

- A veure... – pensa mentres va el gest amb el dit de anar baixant en la columna imaginaria – doncs, has

- Així doncs, com és?

- She has got a dog

- Molt bé

Potser jo no li hauria d’haver donat les eines tan ràpidament i hauria d’haver arribat ella a les conclusions que jo ja li vaig donar (el negative és igual que l’affirmative però amb el not darrera, però com que només tenia uns minuts i ella tenia l’examen al dia següent no vaig parar-me.

(Pels més curiosos: al final li varen demanar el have got negative i es va quedar una mica parada al he, she, it però ho va pensar i finalment ho va dir bé)

Però tot això em va fer adonar-me que els aprenentatges de moltes de les matèries que donem des del començament del nostre aprenentatge no han estat significatius ja que des de primària fem anglès i matemàtiques, per exemple, i arribem a batxiller “sense saber-ne res” d’aquestes matèries (no som capaços de parlar en anglès,...). Molta gent, avui dia diu: tots nosaltres hem aprés les coses de memòria i mira que bé que ens ha anat. I jo pens: de veritat ha anat tan bé? És clar que s’aprèn però, diguem alguna cosa en anglès, francès, resol aquest problema matemàtic,.. Personalment pens que anem cap a un bon procés d’ensenyament-aprenentatge amb aquesta nova metodologia constructivista on el nen va construint el seu propi aprenentatge, aprenent dels seus errors i investigacions, de manera que experimenta ell mateix amb l’objecte d’estudi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada