dissabte, 22 de gener del 2011

VA DE MOTIVACIONS...

Hola!

Aquesta darrera setmana de classe, hem estat veient la motivació i altres processos piscològics bàsics a Psicologia de l'educació. Durant les classes, vaig fer diverses reflexions i en volia destacar dos.

En primer lloc, estavem dient a classe que moltes vegades no ens adonam de les frases que utilitzem, de com ho diem i com l'altre ho pot interpretar. Parlavem de com de vegades els mestres diuen als nens quan estan fent una fitxa o els pares quan els fills porten els notes: Esforça't! Això pot provocar diverses reaccions i una d'elles és que el nen digui: si ja m'estic esforçant! Això em va recordar a una carrera de fórmula 1 que els enginyers varen dir al Fernando Alonso després que ell dugués quatre voltes intentant adelantar al cotxe que tenia al davant: Vinga, esforça't! i ell va contestar: i què he estat fent les darreres quatre voltes?

De vegades no ens adonem que els altres s'estan esforçant molt. Així que jo crec que la manera que hem de dir aquest "esforça't" ha de canviar una mica. Potser podriem posar primer un elogi com: que bé que ho estas fent, podrias ara intentar....

Una altra reflexió que vaig fer aquest dies va ser arrel d'un esdeveniment a casa. Vaig demanar a la meva germana petita que em fes un dibuix de Phineas ( de la sèrie de TV Phineas y Ferb) perquè ja ho ha fet moltes vegades i li surt molt bé. Quan ho va acabar em va dir: vols que faci també al Ferb? Aquest no se li dona tant bé però jo la vaig animar a que ho fes si volia, així que ho va fer. Encara que no lo va sortir tan bé, a jo em va agradar però, altra germana meva li deia: Ana, millor haver fet només al Phineas perquè el Ferb no et surt gens bé. La meva germana petita, que havia fet el dibuix, li va respondre: Doncs la pròxima vegada ho fas tu!
Al dia següent estàvem a classe i parlàvem de tot aquest tema i jo vaig tornar a recordar això que li va dir la germana petita a l'altra perquè ella s'havia esforçat moltíssim per fer-me el dibuix i li havien criticat després que ella hagués fet un dibuix que ben sabia que no el dibuixava tan bé com l'altra. Així que he tornat a elogiar la meva germana pel seu dibuix i ará el penjaré perquè vegeu que bé ho fa!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada